biuro@jan-mrugacz.pl

 (+48) 608 437 741

Wiele osób, przygotowując się do remontu, pierwsze kroki kieruje do dużych sklepów budowlanych. Przemawia za tym przede wszystkim cena, jak i dostępność oraz warunki zwrotu zakupionych towarów.

Po pierwsze, artykuły oferowane przez supermarkety budowlane są zazwyczaj dosyć tanie, nie trzeba długo czekać na dostawę, tylko kupuje się je od ręki, wreszcie, jeśli artykuł nam się nie spodoba, możemy go zwrócić, często bezterminowo, i odzyskać pieniądze. Dodatkowo markety, chcąc podnieść swoją konkurencyjność na rynku, oferują usługę projektową, tak jak sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz sprzedające ceramikę, armaturę łazienkową czy kuchenną oraz płytki.

Do marketów przyciąga klientów także i to, że oferta obejmuje nierzadko artykuły renomowanych producentów, za to w niższej cenie niż w sklepach branżowych. Dla przykładu baterię umywalkową znanej marki można w sieciówce kupić za kilkaset złotych, podczas gdy w salonie sprzedaży byłaby 2-3 krotnie wyższa. To samo dotyczy mebli, ceramiki czy stolarki. Zastanówmy się jednak, czy kierując się ceną, na pewno porównujemy przysłowiowe jabłko do jabłka?

Firma Jan Mrugacz Remonty i Wykończenia Profesjonalnie tej jesieni uruchomiła ofertę handlową, proponując klientom zlecającym usługi remontowe, także możliwość zakupienia artykułów do aranżacji wnętrz. Chodzi przede wszystkim o to, by osoby, które się do nas zgłaszają, nie musiały tracić czasu na wędrówki po sklepach czy hurtowniach budowlanych, tylko żeby miały możliwość zamówienia usługi kompleksowej: projektu, wykończenia i materiałów.

Doświadczenie pokazuje jednak, że pojawia się tutaj szereg nieporozumień, które chcielibyśmy wyjaśnić. Chodzi o to, że często nasi klienci spodziewają się, że możemy zamówić dla nich artykuły dostępne w supermarketach budowlanych. Niestety, nie jest to możliwe, gdyż działają one na innych zasadach niż my.

Nasz profil działalności opiera się na tych samych warunkach, co sprzedaż oferowana przez sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz. Dodatkowo klienci często porównują ceny u nas i tam, nie zawsze biorąc pod uwagę fakt, że to nie jest ten sam artykuł, tylko na przykład ten sam producent. Nie jest to więc porównanie 1:1. Wyjaśnijmy te różnice.

Istotą działalności supermarketów budowlanych jest to, że ze względu na ich skalę i zasadę utrzymania relatywnie niskich cen, asortyment jest przygotowany przez większość producentów wyłącznie dla nich. Może nawet różnić się między sklepami należącymi do różnych sieci. Najczęściej taka oferta nie jest dostępna w regularnej sprzedaży i nie znajdziemy jej zwykłym katalogu producenta.

Może to na przykład dotyczyć formatu płytek. W markecie znajdziemy więcej mniejszych wymiarów, np. 30×30, które są po prostu tańsze niż większe rozmiary, np. 60×60. Różnica może dotyczyć też kolekcji glazury czy terakoty – to, co dostępne jest w markecie, często nie będzie osiągalne w regularnej sprzedaży.

Podobne zasady dotyczą grzejników, ceramiki, stelaży WC i dedykowanych do nich przycisków, drzwi czy baterii łazienkowych, a także mebli. Możemy na przykład w sieciówce znaleźć stelaż do WC znanego producenta, tyle że w zamian za utrzymanie niskiej ceny materiałów budowlanych gama przycisków do niego będzie znacznie bardziej ograniczona niż w regularnej ofercie. Grzejniki mogą mieć nietypowe rozmiary, różnice mogą także dotyczyć rodzaju zaworów. Gama baterii łazienkowych też będzie zupełnie inna niż w sklepie z artykułami wyposażenia wnętrz.

Reasumując, wybierając się na zakupy do marketu, spodziewajmy się oferty taniej i masowej. Taka jest istota działania gigantów. Nie znajdziemy tutaj jednak towarów luksusowych. Bądźmy też przygotowani na to, że obok propozycji renomowanych producentów znajdziemy też produkty oferowane przez tych mniej znanych przeciętnemu klientowi.

Jeśli jesteśmy nastawieni na aranżację naszych wnętrz artykułami bardziej luksusowymi, musimy przygotować się na większy wydatek. W zamian za to dostaniemy szansę na wykonanie nietuzinkowego projektu, otrzymamy indywidualną obsługę wraz z ofertą przygotowaną wyłącznie dla nas, a także osobiste doradztwo ze strony handlowca, który pełni tutaj rolę naszego opiekuna.

Co ważne, sklep z artykułami wyposażenia wnętrz powinien zapewnić nam także obsługę posprzedażową, co jest istotne także w przypadku serwisowania zakupionego towaru lub realizowania reklamacji.